Pages

19 May 2012

!!! lelaki mengumpat ewww!!

salam semua sebab sudi singgah blog aku yang miskin nie..
aku nak share something sbb aku dh kena virus nie kohkohkoh..
LELAKI MENGUMPAT
selalu kita dengar gurlz2 yg layan kos mengumpat nie,tp xsangka aku Laki pon dah advance..apa pasai !!
...hii saya mamat yg td..
ada la kat tempat kerja aku ,sowang mamat ni memg anti giler kat aku..(sbb setiap kali jumpa muka dia mcm poyo jambu..)
dia nie entah keturunan bajet hencem kot,padahal muka macam tuttttt...
(kanak-kanak dilarang baca)




hihss bila aku sampai jer tmpt kj aku alih-alih dh tgok muka mamat nie..........., dengan selamber nyer mamat nie mengutuk aku  secara haram...

 sedih dohhh...mentang2 aku budak baru ko kutuk kelemahan aku..
aku macam nak p hala jari aku kat  muka  mamat sengal nie.. "ko pehal " tp bila aku pk balik
mamat nie anak emas leader aku..merangkap kaki bodek leader aku...so xpasal2 aku jadi mangsa palestin nnt......(T  T)

ewwwww....virus  nie..
aku pon xtaw ending STORY nie bila?????episod mamat  YANG sengal ni ...


Dalil yang paling mahsyur yang selalu kita dengar tentang mengumpat ialah,ia ibarat kita memakan daging saudara kita sendiri.Itu dalil dari al-Quran,dari surah al-Hujurat ayat 12.Maksud penuhnya ialah
"Dan janganlah sesetengah kamu mengumpat sesetengah yang lain.Apakah seseorang kamu suka memakan daging saudaranya yang telah menjadi bangkai,tentulah kamu sekelian benci memakannya



p/s :Semua manusia tahu bagaimana
hendak bercakap tetapitidak semua orang tahu bila diapatut bercakap.


Terima Kasih

1 comment:

  1. Betul..semua orang mahu bercakap tapi tak semua orang "tahu" bercakap..

    ReplyDelete

Blog Aku Miskin Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign