Pages

6 April 2012

La Tahzan Wa La Takhaf

salam semua.. yang sudi singgah blog aku yang miskin..hah mcm semua tahu post entry aku kali ni  tntg wanita berjilbab or niqab,sememang aku bertudung dari zaman aku sekolah rendah ,cuma masa tu sekjp bukak skjp x.so bila dah mula dewasa dah paham hukum ..maka tudung ni dah jd kewajipan untuk aku keluar,bila aku keluar tanpa tudung aku rasa semacam..teringat ustaz aku cerita dalam kelas. wanita kalau keluar dari rumah tanpa bertudung ,seluruh alam termasuk rumput yang kita pijak pon x redha ,maka selangkahlah ayah kita masuk neraka,nauzubillah...tapi kali ni aku teringgin nak pakai purdah,tapi aku takut aku xmampu ,malah memalukan pulak wanita muslimah sekiranya pakaian ku xmelambangkan keperibadian aku.maka aku telah tekad aku akan berhijrah memakai niqab selepas kahwin sekiranya diizinkan suami ku..insyallah mohon doa yer kawan2...bukan senang nak jadi wanita solehah,tapi bukan susah sekiranya kita memahami pergertian sebenar niqab yang sebenar...


cuba korang tgok pic kat atas nie xramai remaja mampu melakukan perkara macam nie...dia niqab dr zaman sekolah lagi .aku rasa kalau remaja muslimah macam nie insyallah..aman dunia..pic ni pon aku cilok dr empunya blog Nota Hati.tertarik sungguh aku mlihat..
kalau dari awal dapat didikan mcm nie maka x mustahil akan miliki keluaga ...tapi persoalan nyer dapatkah  aku miliki semua nie


“Dari Ibnu Abbas RA katanya: Pada suatu hari aku berada di belakang (membonceng) Rasulullah SAW lalu Baginda bersabda: Wahai anak kecil, sesungguhnya aku akan mengajarkan kamu beberapa hal kepadamu, iaitu:


-Jagalah ALLAH nescaya ALLAH akan menjagamu,
-jagalah ALLAH nescaya DIA akan berada di hadapanmu,
-Jika engkau memohon maka memohonlah kepada ALLAH,
dan jika engkau meminta pertolongan maka mintalah pertolongan kepada ALLAH,

(Hadith Riwayat at-Tirmidzi)








" Biar jadi seperti seketul ubi yang kulitnya kusam dan tak menarik.. jangan jadi seperti spotong kek berkrim.. yang dihurung lalat dan semut..."



p/s : renungkanlah sesama kita..ok...assalamualaikum w.b.t










Terima Kasih

Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment

Post a Comment

Blog Aku Miskin Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign