Pages

5 April 2012

kAhWiN SaPa YaNg XmAu

salam semua ,hah malam ni ad mood nak update blog  yg "MISKIN " ni ok...kebelakangan ni aku kerap dapat undangan walimatul urus dr kwn2.meriah gak la majlis yang diaorg wat ihih..Pink ader, Biru ader,Grey pon ader,yang pnting akad nikah nyer ....mmgla di akui perkataan perempuan yang paling di nantikan adalah
 3 perkataan yg di tggu2 oleh setiap wanita,bukan i ♥ u atau i miss u..tp "aku terima nikahnya"...so 
aku pon tak ketinggalan dengan soklan yang kat atas tu,bukan aku xnak kahwin  tp dah xde jodoh lagi,nak wat 
mcm mn kan??? okay pasal jodoh bukan la perkara yang remeh... banyak ilmu yang 
perlu di pelajari bgi aku mcm ni la. aku jika diberi peluang untuk mencari suami mcm 
ni ,tp ni bukan untuk aku jer untuk seluruh wanita beragama islam 
Carilah lelaki yang boleh mengingat kan mu tentang Sembahyang,

Bukan lelaki yang selalu mengajak tengok wayang,
Carilah lelaki yang selalu mengingatkan dirimu untuk Mengaji,
bukan lelaki yang selalu mengajak mu SMS tiap-tiap Hari,

Carilah lelaki yang boley mengajar mu menghormati orang tua,

kerana disitu letaknya pintu syurga. :)

 tp bila aku bukak jer fb budak2 zaman sek plak yg over siap propose dpn org sudi x 
jd awek saya??? aduyaiiiiiii...
belajar dulu adik2 oiii baju n makan pon mak yg bg,tu belum termasuk duit sek tu..ish..ish..ish..
tapi aku tertarik dgn statmnt ustaz feveret aku huhuu
Kata-kata Ustaz Azhar Idrus :
♥ Jangan pikat wanita kalau anda tak bersedia cintakan dia.

♥ Jangan buat wanita tu jatuh cinta kalau anda tak cintakan dia.

♥ Jangan memberi wanita harapan kalau anda tidak pasti.

♥ Jangan sakitkan hati wanita kalau anda tiada hati untuknya.

♥ Jangan mainkan perasaan wanita kalau anda tiada perasaan untuknya.

♥ HARAM jika jadikan wanita itu kekasih tetapi tiada niat untuk nikahinya.
tapi kita kna alert sbnrnya kalau nak laki soleh an anak yg baik kita kna perbetulkan diri kita dulu baru sama maintain..jgn mgharap jer tp diri sendiri pon xbetul ... okay aku stop lu sebelum aku pergi  aku tinggalkan kata2 ni supaya kita wanita muslimah dapat renungkan bersama
jangan MENCARI, Tapi MENJADI.. ♥~

Jangan mencari yang baik, tapi jadilah yang baik.

Jangan mencari yang soleh, taip jadilah akhwat solehah.

Jangan mencari yang solehah, tapi jadilah ikhwan soleh.

Kerana walaupun kita mencari, tapi diri kita tidak sesuai

dengannya, Allah tidak akan memberikannya jua.


Namun jika kita sesuai dengan dirinya, tanpa mencaripun

Allah sudah menentukannya..

Kerana untuk masalah jodoh, Allah akan memberikan yg
bersesuaian dgn keperibadian & kadar keimanan kita.. ;)



Terima Kasih

Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment

Post a Comment

Blog Aku Miskin Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign