Pages

21 May 2012

BiLa CiNtA XtErBaLaS...(T T)

 salamm semua sebab sudi singgah blog aku miskin...tertiba malam ni aku nak tangkap feeling sat..
....dok sowng2 ...

korang nak taw knp tajuk aku mcm ayat org redha jer kn..sb aku "TERINGIN NAK KAWEN " huhuhuh
awww ..bajet gedik 5 minit...
aku suka tgok pelamin orng kawen,part yang paling aku suka bila si suami kucup dahi kita..
terasa dilindungi ja..n bahagia jaa.



aku selalu berangan siapalah jodoh aku..--->>





aku selalu dikhianati oleh cinta..
tapi bila aku mula bertemu cinta ,cinta tu pulak x kekal..
kalau aku minat jejaka nie,jejaka ni plak x minat aku
susah nak cari seorang suami sekarang...
buat aku jadi manusia yang xpercaya cinta sebelum nikah...
tapi aku xmau jadi manusia yang mengeluh pada takdir,dan aku xmau menjadi wanita yang terlalu risau akan jodoh sma sperti kisah seorang gadis Mekah yang berasal dari Bani Ma'zhum kelam kabut ke sana ke mari untuk mencari jodoh ,,,gadis Bani Ma'zhum yang bernama Rithah AI-Hamqa... selalu mengeluh “Mengapa sampai hari ini tidak kunjung datang juga seseorang yang akan mengahwiniku?”
Penantian jodoh yang ditunggu-tunggu Rithah ak­hirnya tamat tatkala ibu saudaranya yang berasal dari luar daerah berkunjung ke rumah mereka dengan membawa jejaka tampan. Akhirnya Rithah yang telah lanjut usia pun menikah dengan jejaka yang muda rupawan.

tapi laki ni cuma nak harta Rithah  saja ,lepas kawen suami Rithah terus meninggalkan Rithah,
tinggallah  Rithah seorang diri, menangis suami yang tidak tentu ke mana perginya....

Kesedihan dan kemurungan­nya dilepaskan Rithah dengan membeli be­ratus-ratus buku benang untuk di­pintal (ditenun), setelah jadi hasil tenunannya, wanita itu mencerai-beraikan lagi men­jadi benang. Lalu ia tenun lagi dan ia cerai beraikan lagi. Be­gitulah seterusnya ia jalani sisa-sisa hidupnya. Sesuailah kata-kata jahiliyyah mengata­kan, Asmara boleh membuat orang jadi gila sasau." (tentu bagi orang-orang yang tidak memiliki iman) AI-Qur'anul Karim meng­abadikan kisah gadis Bani Ma'­zhum ini dalam surat An-NahI ayat 92), 

“Dan janganlah kamu seperti perempuan yang meng­uraikan benangnya yang su­dah dipintal dengan kuat men­jadi bercerai-berai kembali...” 
 so sesiapa mcm aku yang merasa tercari2 siapa jodoh tu..aku harap bersabar k
Bukankah Rasul pun telah bersabda: 
“Ketika di­tiupkan ruh pada anak manu­sia tatkala ia masih di dalam perut ibunya sudah ditetap­kan ajalnya, rezekinya, jodohnya dan celaka atau bahagianya di akhirat”. 



p/s: yang penting jaga solat..usaha n tawakal..dan senjata kita doa..

ok..



Terima Kasih

Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment

Post a Comment

Blog Aku Miskin Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign