Pages

7 June 2012

kerana dia adalah tookoo

salam semua...malam nie aku tengah layan lagu kesepian by sudirman..tetiba je layan lagu-lagu arwah sudirman ..maybe aku tertarik nak kenal siapa sudirman selepas aku tengok movie arwah titlle " kami" sedih ,lain dari yang lain cerita yang mengisahkan 2 sahabat yang menharungi segala onak duri di kota yang penuh segala kedukaan demi sesuap nasi ,gaya persembahan tookoo n din agak selamba tu yang aku jadi terkesima ..aku makin meminati sudirman jadi aku pon selak google ,cari cerita-cerita pasal sudirman..malah aku on youtube sambil tengok video klip lagu-lagu dia..aku masih terasa sedih walaupun hampir 20 tahun dia pergi,sebab kisah perjalanan hidupnya yang terlalu menarik bagi aku,tapi saat dia mula jatuh sakit ,hati aku dah dirundum pilu kerana kakak nyer bercerita apabila tiba saat-saat sudirman menghembus nafas yang terakhir..lagu salam terakhir yang beliau sampaikan terlalu istimewa penghayatan yang terlalu indah yang pernah aku lihat...aku dapat bayangkan perasaan anak saudaranya iaitu atai...sedih yang teramat..kerana sedangkan aku masa tu berumur 3 tahun belum kenal sapa sudirman dan sekarang bila aku membukak sejarah tentang beliau ,aku rasa kerugian pulak..dalam hati "kenapalah aku belum dewasa lagi masa tu ,aku teringin tengok dia depan mata aku sendiri "kisah penceraian" dia disampaikan melalui lagu merisik khabar pon aku dah tersentap.....bagi aku sudirman tiada 2 lagi ...

aku akui sudirman bukan lah tokoh agama yang terkemuka yang patut kita tangisi
dan aku juga akui sudirman bukan seorang ulama agama
tapi jika ditanya kenapa aku rasa sedih..aku sedih kerana kita kehilangan seorang hamba allah yang sikap dermawan,bijaksana akademiknya,penyayang..serta seorang yang budiman
bukankah sikap seperti beliau yang patut kita contohi...dan aku yakin allah lebih menyayangi dia dari kita semua...

post entry aku kali ni agak serius sikit..huhuhuh

Terima Kasih

2 comments:

  1. setiap yang bernyawa pasti akan kembali kepadaNya jua..

    ReplyDelete

Blog Aku Miskin Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign