Pages

15 January 2013

kepada bakal suamiku yang amat ku cintai..

kita bakal hidup bersama tak lama lagi..tila harus  memperjelaskan pada yus agar yus lebih memahami tila,
pertama sekali tila tahu tila bukannya satu- satunya pilihan yus yang ada..dan tila tidak pernah memandang bahwa tilla paling terbaik untuk yus. yang tila tahu cuma satu.tila akan berusaha untuk memahami yus dengan lebih dekat setelah kita tinggal sebumbung nanti, dan tila akan cuba menjadi isteri yang taat dan solehah dibawah bimbingan yus nanti..

 namun yus harus tahu kenapa tila memilih yus,dan tila tidak mengangkat yus paling terbaik semasa tila memilih yus.sebaliknya  tila merasakan yus berpontesi untuk membimbing tila  ke jalan yang lebih baik dan cara yus melayan orang sekeliling yus.tapi ini tidak bermakna yus tidak akan berubah dan hanya sentiasa baik di mata tila.tapi cukup la tila berdoa pada allah agar yus sentiasa kekal bergitu.
Mungkin yus ada pilihan lain selain diri tila  kerana tila  tahu ramai perempuan mahu menagih cintamu sayang tetapi tila yakin dengan kuasa dan takdir Allah yang menyatukan kita. Sebagaimana nabi yusuf yang digilai  ramai perempuan tetapi cintanya tetap untuk zulaikha. Bukan kemewahan yang melimpah ruah tila  harapkan cukuplah memadai cinta, ketulusan dan kesetian yang yus berikan kepada tila sebagaimana yus janjikan dahulu. Cuma itu.

Sesunggunya tila menghargai kesabaranmu melayan kerenahku dan keras kepalaku. Dengan sikapku yang tidak seberapa yus  masih mau memperisterikan tila. Jurang antara kita sangat jauh dan tila mohon janganlah kesabaranmu itu hilang selepas akad nikah nanti. tila adalah rusukmu yang bengkok, maka luruskanlah tila dengan kasih sayang.

Yang menantimu,
Bakal isterimu.


Terima Kasih

Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment

Post a Comment

Blog Aku Miskin Copyright © 2015. Design by MaiGraphikDesign